Pilates/Zdrowy Kręgosłup/Joga/Terapia Ruchem


 

PILATES/ZDROWY KRĘGOSŁUP


Bogactwo techniki pilates pozwala w jej ramach prowadzić bardzo różnorodne treningi. Zapraszamy na zajęcia, których głównym celem jest poprawa elastyczności naszego ciała, odciążenie kręgosłupa, niwelowanie skutków siedzącego trybu życia oraz pogłębiających się dolegliwości związanych z wadami postawy. Połączenie ćwiczeń rozluźniających, rozciągających, mobilizujących i wzmacniających z odpowiednim oddechem pozwala na koncentrację i oderwanie od codziennych trosk, dzięki czemu trening staje się mentalny – korzysta z niego w pełni nasze ciało i umysł. Spokojna muzyka, skupienie na sobie, świadomy oddech – to elementy lekcji, które zapewnią relaks.

System ćwiczeń opracowany przez Josepha Pilatesa w latach dwudziestych zeszłego wieku dla tancerzy i sportowców po kontuzjach, który pozwalał na szybki powrót do formy i zdrowia. Podczas ćwiczeń uczymy się kontroli nad napięciem poszczególnych grup mięśni posturalnych i głębokich, uzyskując w ten sposób smukłą sylwetkę, wysoką sprawność fizyczną i odprężenie psychiczne. Ta forma gimnastyki pozwala na pracę w pozycjach izolowanych, dzięki czemu nie przeciążamy kręgosłupa i stawów. Najważniejsze korzyści z regularnych treningów metodą Pilatesa to wysmuklenie i wzmocnienie mięśni (koncentrujemy się szczególnie na mięśniach brzucha, pośladków i pleców), rozciągnięcie i uelastycznienie ciała, korygowanie wad postawy, likwidacja napięć i przykurczów mięśni oraz ścięgien, poprawa kondycji i sprawności odczuwalna podczas codziennych czynności, odprężenie i relaks.

Tempo i charakter ćwiczeń czyni je dostępnymi dla każdego bez względu na wiek, kondycję, stan zdrowia, tuszę i płeć. Zajęcia odbywają się przy wolnej, relaksacyjnej muzyce, która pomaga w koncentrowaniu się na jakości ćwiczeń, a nie na ilości powtórzeń, jak to ma miejsce w formach aerobowych. W Pilatesie oprócz precyzji ruchów ważne jest również ich zgranie z odpowiednią fazą oddechu, dlatego na początku trenujemy leżąc na macie, co pozwala na odpowiednią koncentrację podczas zapoznawania się z kolejnymi ćwiczeniami.

Kolejny etap treningu to praca z pomocami i specjalistycznym sprzętem, min. dużymi piłkami, rollerami, reformerami, itp.

Ćwiczymy w stroju niekrępującym ruchów i bez obuwia.

Zajęcia odbywają się:
poniedziałek i piątek – godz. 9:00 prowadzi Ewa Mościcka

 

JOGA

Zajęcia, na których szczególną uwagę przywiązujemy do poprawy funkcji kręgosłupa oraz łagodzenia napięć i bólu w obrębie pleców. Styl życia, stres, przebyte urazy i kontuzje powodują, że ciało nabiera ograniczeń. Na zajęciach poznajemy na nowo nasze ciało i słuchając go, pracujemy w pozycjach jogi, czyli asanach, nad jego rozluźnieniem, rozciągnięciem, a następnie wzmocnieniem. Wykorzystanie wałków, kocy, pasków, klocków i krzeseł pozwala na wykonywanie asan osobom niezależnie od wieku, płci i kondycji. Metoda, którą praktykujemy, została opracowana przez B.K.S. Iyengara. To system ćwiczeń o wszechstronnym wpływie na nasz organizm, gdyż samo ćwiczenie nie polega na szybkim i mechanicznym wykonaniu asany, lecz na trwaniu w niej i obserwowaniu tego, co dzieje się w naszym ciele.

Dzięki jodze utrzymujemy całe ciało w dobrym stanie, umysł w spokoju, a emocje w harmonii. Na zajęcia przychodzimy z pustym żołądkiem, co najmniej 2 godziny po posiłku. Ćwiczymy w wygodnym stroju i boso na specjalnych matach antypoślizgowych. Przed sesją prosimy o zgłoszenie osobie prowadzącej zajęcia ewentualne dolegliwości zdrowotne.

Zajęcia odbywają się:
poniedziałek i środa – 20.30 prowadzi: Ania oraz środa – 8.30 prowadzi: Ewa Mościcka 

WARSZTATY TERAPII RUCHEM

Prowadzimy sobotnie warsztaty terapii ruchem i strechingu.  Warsztaty odbywają się raz-dwa razy w miesiącu i trwają 1,5 do 2 godzin. Wejście i zapisy są jednorazowe na dane zajęcia. W tym roku warsztaty terapii ruchem odbywały się:

luty:

– stretching i relaksacja

Rozciąganie powinno być nieodłącznym elementem każdego treningu, nawet rekreacyjnego. Wykorzystamy różne techniki stretchingowe, by rozluźnić i rozciągnąć główne grupy mięśniowe: stretching dynamiczny, statyczny, powięziowy i pozycje regeneracyjne. Dzięki treningowi relaksacyjnemu, który będzie zamykał zajęcia, postaramy się również zniwelować stres skumulowany w ciele.

– terapia ruchem: staw kolanowy i skokowy

Staw kolanowy i staw skokowy są często narażone na problemy związane z przeciążeniem wynikającym między innymi z nieprawidłowych nawyków ruchowych i kontuzji. Skoncentrujemy się na prawidłowej ruchomości stawów i poprawie pracy mięśni odpowiedzialnych za ich ruchomość. Wykorzystamy różne rodzaje ćwiczeń – od izometrycznych, przez mobilizujące i do wzmacniających.

marzec:

– terapia ruchem – staw barkowy / kręgosłup piersiowy / klatka piersiowa

kwiecień:

– terapia ruchem – kręgosłup lędźwiowy

maj:

– terapia ruchem – staw łokciowy i nadgarstek (profilaktyka łokcia tenisisty oraz cieśni nadgarstka)

Dzięki ćwiczeniom izometrycznym i wzmacniającym popracujemy nad profilaktyką łokcia tenisisty i cieśni nadgarstka. Poznamy proste ćwiczenia rozciągające pozwalające rozluźnić taśmy powięziowe ramion.

Zapisy i szczegółowe terminy w recepcji klubu, zapraszamy! NOWY ROZKŁAD warsztatów wkrótce :)

Zajęcia odbywają się:
soboty około 13:00 prowadzi Ewa Mościcka

Yoga